Rakı sofrasının pezevengi, muhabbettir

7 Eki 2009 | |


Kimisi sanıyor ki; maharet sofranın kalabalıklığında, mezenin çeşitliliğindedir. Bok yiyin lan! Olay muhabbette gizlidir, en lezzetli meze de muhabbettir. O sebeptendir ki; herkesle içilmez.

Mesela en yakın arkadaşlarım, bu ünvanlarına içki sofrası sonrasında kavuşmuşlardır. O sofradaki muhabbeti, her babayiğit çeviremez, kaldıramaz. Sınırlar genişlediği gibi, keskinleşir de. Öyle bişeydir ki, saatlerce konuşup gülerken, 2 saniyede kanlı bıçaklı hale gelinebilir. O yüzden, o sofranın tadını kaçırmayan adam değerlidir. Hele ki, tadına tat katanları tapılasıdır.

"Rakının pezevengi muhabbettir" dedik de, muhabbet edicem diye işin bokunu kaçırın diye demedik. O muhabbet baki olmalıdır, verilen sözler tutulmalı, ağızdan çıkanların arkasında durulmalıdır. Küçükken, rakı sofrasında, tüm isteklerimi sıralardım babama, nasıl olsa tutacağını bildiğim için. Tutardı da. Tutmak lazım. "Çok sarhoştum, hatırlamıyorum" demek olmaz. En sikik bahaneden bile sikiktir bu bahane. Böylesi insanlardan koşarak uzaklaşırım ben. Belli miktarda alkol, insanı çıplaklaştırır çünkü, maskesini indirir. O maske düştüğünde, karşımdaki hala aynı şekilde devam ediyorsa "evreka!!" diye bağırırım. İçi dışı bir bi insan bulmuşumdur, bana da ona da aferindir.

0 laklak:

Yorum Gönder