Yakarım samanlığı, seyran olamayız.

10 Ara 2009 | |


Mevzuya nasıl başlayacağımı bilmiyorum. Aklıma gelen bütün girişler; klişe "fakir delikanlı ile fabrikatör kızının aşkı" edebiyatına çıkacak olduğu için, bunun farkında olmanı istiyorum okurcan ve okursu. O yüzden bodozlama giriyorum mevzuya, zaten 3 satır oldu ısınmışsındır artık.

Geçenlerde geçti mevzusu, arkadaşla ideal manita özelliklerini tartışıyoruz falan. Çok boş adamlarız kabul, yapacak başka işimiz yok. Neyse, yakın çevremde kimle konuşsam bu mevzuyu herkes orta veya düşük gelirli bir hatun aradığını söylüyor. Keza ben de öyle düşünüyorum.

Şimdi babuş; hatun dediğin azcık görmüş geçirmiş olacak, yokluğu bilecek (gerçi bu benim genel insan kriterlerim arasında da siktiret şimdi konu o değil.). Elindekiyle idare etmesini, ufak şeylerden mutlu olmasını bilecek. Mesela Sünger gibi salaş bi mekana götürdüğünde ağız burun kıvırmayacak, 3 liralık dürüm ayran yiyebilecek falan. Açık parfüm nedir bilecek, öyle Zara'dan falan takılmayacak. Yoksa olmuyor arkadaşım.

Öğrencilik diye bi kavram var, bu insan türünün parası minimumda olur. En temel kuraldır aslında bu. Hepbirlikte ekmeği bana bana tavadan menemen yemeler, mekana gitmeden önce evde ucuz yollu kafa bulmalar falan filan. Ufak tefek şeyler büyük önem taşır, mutlu eder insanı. Şimdi bu şartlar altında yaşayan bi insanevladının yanına; Burger King'den çıkmayan, akşam acıkınca yarım ekmek arası sucuk benzeri şey yemek yerine yarım kavanoz Nutella yiyen, alışverişe çıktığında 70-80 liraya gömlek, gereksiz yere tonla ıvırzıvır alan bi hatun verdiğinde olur mu? Olmaz. Yazık değil mi öğrenci kardeşimize? Yazık değil mi kahvaltıda siyah havyar yemeye alışkın kızımıza?

"Ayrı dünyaların insanları" denen kavram işte bu. O yüzden, iyidir fakir hatun (fakir lan hakir değil). Hani o "iki gönül bir olursa samanlık seyran olur" atasözü var ya, sikeyim o lafı. Ata dedik bağrımıza bastık şu lakırdılara bak. Yakarım samanlığı, seyran olamayız!

Ayrıca şöyle bi şey daha var; orta halli hatun, zengin hatundan daha mantıklı isteklere, daha gerçekçi düşüncelere sahip. Oturup iki lafın belini kırabiliyorsun, zevk de alıyorsun hani. Ama zengin arkadaşımız nedense öyle değil. Kendini dünyevi şeylere kaptırmış diyerek tasavvuf yapmak istemiyorum fakat kısmen öyle. Ha burada zengin hatunlara lafım yok, bireysel olarak onların hataları olduğunu düşünmüyorum. Yetiştirilme şekli, aile yapısı, çevre vs. gibi büyük etkenler söz konusu sonuçta. Ama "suç onların değil" diyerek bağrıma da basamıycam kimse kusura bakmasın. Milletin yol göstericisi miyim lan ben? Mevlana mıyım olm ben "nolursan ol gel, nolur gel" diyeyim?

Not: Based on a true story.
Not #2:  Pezeveng'i piç bırakmışım, bayadır yazmıyordum. Ceykıla yazılabiliritesi olan bi konuydu ama buraya yazayım dedim.

5 laklak:

Dr.Ceykıl dedi ki...

Güzellik konusunda haklısın, katılıyorum. Ama olabildiğine akıllı olsun be abi. Salak kızlardan neler çektiğimi bi ben biliyorum (arada sırada yazıyorum gerçi bloga falan.)

bi dost dedi ki...

zengin kızlardan da, oturup iki lafın belini kıracakların, ya da mantıklı düşünce ve isteklere sahip olanları falan vardır muhakkak, öyle bi genellemeyi doğru bulmuyorum açıkçası. he ama fakir erkek-zengin kız olur mu dersen, yok o iş olmaz.. kız hiç bişey yapmasa etmese bile herifler eziliyo, sonra ezmeye çalışıyo, süngere gidip zevk alsa bile kız:P yine suçlu sizsiniz lan :D

Dr.Ceykıl dedi ki...

kızın hiç bişey yapmayan hali bile çok şey yapıyor. 5-6 yıldır aynı montu giyen bi herifle her görüştüğünde farklı mont giyersen, baba yadigarı şemsiyeyle dolaşan adamın yanına 80 liralık şemsiyeyle gidersen başka bişey yapmana gerek kalmaz zaten :) ondan sonra, geçen sezonun ürünlerini indirimli alan herif, yılbaşında hatun kişiye alacağı hediye için 100-150 liralık bütçe ayırmaya uğraşıyo.

benim açımdan sorun yok. arkadaş olarak kalmasını biliyorum böyleleriyle de, kendine yazık eden bissürü yiğit var piyasada :p

bu şekilde zengin hatunun farkına varamayacağı fakat erkeğin aklından çıkartamayacağı bir sürü şey var. süngere, gece kulübüne gider gibi giyinip gelen hatun istediği kadar eğlensin, erkek eğlenemiyor işte :)

bi dost dedi ki...

haklısın lan, harbi haklısın. ama işte bişey yapmadığı da oluyo yani:P

kendi modaniz dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

Yorum Gönder